Nå er alt klart for å begynne å selge deres digitale gavekort. Følg denne oppstartsguiden for å få mest mulig oppmerksomhet rundt lanseringen av digitale gavekort og en pangstart på salget av gavekort. Vi gir deg alt du trenger av linker, tekster og bilder under punktene på denne siden. Bruk innholdet akkurat slik det er, eller tilpass det etter eget ønske.
- Legg inn en link til kjøp av gavekort på egne nettsider
- Send et nyhetsbrev til deres kunder og andre kontakter
- Arrangér en konkurranse på Facebook
- Arrangér en konkurranse på Instagram
- Informér potensielle bedriftskunder via LinkedIn
- Bruk QR-koden for å skape salg fra «offline» kanaler
- Spør oss om kampanjer

1. Link til kjøp av gavekort fra egen nettside
Å ha en tydelig link eller menyvalg på egne nettsider, som leder til salg av gavekort, er avgjørende for at potensielle kunder enkelt kan finne og kjøpe gavekortene deres. Kunder som ønsker å kjøpe gavekort får en enkel vei til målet uten å måtte lete, samtidig som besøkende som kanskje ikke engang var klar over muligheten til å kjøpe gavekort, oppdager det når de besøker nettstedet ditt.

Nettadressen dere skal linke til er:
Ved å bruke ?external på slutten av URL strippes siden for andre menyvalg og vi henter deres farger på overskrift og knapper. Meld i fra om dere ønsker andre farger enn de som ligger inne.
https://igive.no/gavekort/larvik/?external
På deres landingsside på iGive.no finnes det også en knapp som leder til en side på deres nettsider med oversikt over alle butikkene som tar imot gavekortet. Denne siden er det viktig at dere holder oppdatert, og om den ikke eksisterer anbefaler vi sterkt at den opprettes da det er viktig informasjon både for kjøpere og mottaker av gavekort.
2. Nyhetsbrev til kunder og andre kontakter
E-postmarkesføring går for å være den mest kostnadseffektive markedsføringen du kan gjøre. Om du har en nyhetsbrevliste eller kundeklubb bør din neste utsendelse til disse kontaktene handle om lanseringen av digitale gavekort. Fokusér på fordelene med de digitale gavekortene og link til kjøp av gavekort. Bedrifter kan dere sende e-post til uten samtykke, så lenge e-post adressen ikke er personlig. Det vil si at dere selv kan bygge en kontaktliste med generiske kontaktadresser, typisk post@, info@ osv.
Vi har gjort klar forslag til tekster dere kan bruke mot både privatpersoner og bedriftskontakter, enten akkurat som de er, eller bruk det til inspirasjon og skriv deres egne tekster.
Nyhetsbrev til privatpersoner
Emnelinje:
Nytt digitalt gavekort – med «tæpp»-betaling rett fra mobilen.
Hovedinnhold:
Hei [Fornavn],
Er du på utkikk etter den perfekte gaven? Det digitale gavekortet til Larvik By kan brukes i over 100 butikker og serveringssteder i både sentrum og Amfi. Kortet legges inn i mottakers digitale lommebok, og kan «tæppes» som et vanlig bankort – rett fra mobilen.
Hvorfor velge Larvik By sitt gavekort?
- Støtte lokalsamfunnet: Når du kjøper gavekortet til Larvik By, sørger du for at pengene blir brukt lokalt.
- Fleksibilitet: Gavekortet kan brukes på flere kjøp, over tid, og i mange forskjellige butikker.
- Perfekt for alle anledninger: Det er det idéelle gavevalget for bursdager, jul, valentine – eller som anerkjennelse til en som bare fortjener det.
🔗 Kjøp Larvik By sitt gahttps://igive.no/gavekort/larvik/?externalvekort her
Nyhetsbrev til bedrifter
Emnelinje:
Gi din ansatte hele Larvik i gave
Hovedinnhold:
Hei [Kontaktpersonens navn],
Er din bedrift på jakt etter en måte å vise at dere setter pris på deres ansatte, og samtidig støtte lokalsamfunnet? Det digitale gavekortet til Larvik By kan brukes i over 100 butikker og servingssteder i både sentrum og Amfi. Kortet legges inn i mottakers digitale lommebok, og kan «tæppes» som et vanlig bankort – rett fra mobilen.
Fordelene med gavekortet til Larvik By for din bedrift:
- Støtt det lokale næringslivet: Bidrar til lokal vekst ved at gavekortet benyttes hos lokale bedrifter.
- Tilpasset enhver anledning: Ideelt for julegaver, belønning for innsats, eller som en del av et lojalitetsprogram.
- Enkel administrasjon: Kjøp gavekortet fysisk eller digitalt, og last ned «Mine Gavekort» appen for enkel håndtering.
3. Konkurranse på Facebook
Å kjøre en konkurranse på Facebook for å lansere det nye digitale gavekortet Tønsberglivet er en effektiv måte å øke bevisstheten og engasjementet rundt nyheten. En slik kampanje fremmer ikke bare merkevarelojalitet, men gir oss også verdifull innsikt i kundepreferanser basert på deres kommentarer og interaksjoner. Dette er en kostnadseffektiv markedsføringsstrategi som kan nå et bredt publikum raskt, og potensielt gå viral, noe som forsterker effekten av kampanjen.
NB! Informér oss om når du planlegger å publisere konkurransen på Facebook, så kjører vi en lignende konkurranse på vår Facebookside samtidig, hvor vi dekker kostnaden.
Bruk gjerne teksten og bildet du finner her:
🎁 Vinn det nye gavekort fra Larvik By verdt [sett inn verdi]! 🎉
Delta i vår spennende giveaway og vinn det nye digitale gavekort som kan brukes over hele Larvik By – med «tæpp»-betaling rett fra mobilen.
Slik deltar du:
- 👍 Lik dette innlegget!
- 💬 Kommenter hvor du kan tenke deg å bruke gavekortet?
- 🔄 Del dette innlegget med dine venner (valgfritt).
📅 Konkurranse avsluttes [sett inn dato]. Vinneren kunngjøres her [sett inn dato for kunngjøring].
4. Konkurranse på Instagram
Instagram er en ideell plattform for å markedsføre gavekort, takket være dens visuelle natur og høye brukerengasjement. På Instagram kan vi effektivt bruke visuelt innhold til å fange oppmerksomheten og inspirere til deltakelse. Ved å engasjere brukerne direkte, styrker vi forholdet til både nye og eksisterende kunder.
NB! Informér oss om når du planlegger å publisere konkurransen på Facebook, så kjører vi en lignende konkurranse på vår Facebookside samtidig, hvor vi dekker kostnaden.
Bruk gjerne teksten og bildet du finner her:
✨ Vinn det nye gavekortet fra Larvik By verdt [sett inn verdi]! 🛍️
Utforsk alt Larvik har å by på, med vårt lokale gavekort! Gavekortet legges inn i din digitale lommebok – og kan «tæppes» ved betaling, som et vanlig bankkort.
For å delta:
- ❤️ Lik dette bildet!
- 💬 Fortell oss hvorfor du elsker Larvik!
- 📲 Tagg en venn som også bør utforske Larvik!
📆 Vinneren kunngjøres [sett inn dato] i våre Stories!
5. Innlegg på LinkedIn
LinkedIn er en ideell plattform til å informere lokale bedrifter om fordelene med digitale gavekort, hovedsakelig fordi det er en profesjonell nettverkskanal hvor bedriftsledere og beslutningstakere aktivt søker etter innovative løsninger og samarbeidsmuligheter. Med innlegg på LinkedIn kan dere bygge relasjoner med nøkkelpersoner i lokale bedrifter, og fremme digitale gavekort som en effektiv og attraktiv løsning for ansattes belønning og motivasjon.
NB! Informér oss om når du planlegger å publisere innlegget på LinkedIn, så vil vi dele innlegget på iGive sin LinkedIn profil samtidig.
Bruk gjerne teksten og bildet du finner her:
Styrk din organisasjons lokale engasjement med gavekortet fra Larvik By
Gjennom bruk av Larvik By sitt gavekort kan din bedrift ikke bare anerkjenne ansattes innsats, men også aktivt støtte vårt lokale næringsliv. Det er et perfekt verktøy for bedrifter som ønsker å bidra positivt til lokalsamfunnet.
Det digitale gavekortet til Larvik By kan brukes i over 100 butikker og serveringssteder i både sentrum og Amfi. Kortet legges inn i mottakers digitale lommebok, og kan «tæppes» som et vanlig bankort – rett fra mobilen.
6. Skap salg fra «offline» kanaler
Øverst på denne siden finner du en QR-kode som leder til deres landingsside på iGive.no. Denne er ypperlig å bruke i markedsføring av gavekort på digitale skjermer, plakater, flyers, menyer etc. Med et bilde og overskrift som skaper nysgjerrighet kan dere drive potensielle kunder av gavekort rett inn i gavekortbutikken på kundens egen mobiltelefonen.

7. Spør oss om kampanjer
Når dere har gjennomført stegene over er det tid for å ta markedsføringen av gavekort til neste nivå med en skreddersydd kampanje i samarbeid med iGive og appen Mine Gavekort. Gjennom våre unike kampanjemuligheter vil dere få tilgang til våre flere tusen nyhetsbrevabonnenter og nærmere 100 000 brukere av appen Mine Gavekort, i tillegg til alle besøkende på våre nettsider på iGive.no.
Ta kontakt med oss for å sette opp et møte.