Salgs- og leveringsbetingelser

Betaling og sikkerhet

Ved betaling med kort blir beløpet trukket fra konto ved bekreftelse av bestillingen. Det er trygt å handle med kort, all informasjon om ditt kortnummer blir kryptert ved overføring, på samme måte som ved betaling i en ordinær betalingsterminal i butikk.

Frakt, ekspedisjon og levering

Posten benyttes som transportør. Kortene leveres i henhold til valgte fraktalternativ i bestilling.

Manger eller feil ved forsendelsen

Etter mottak av gavekortet/gavekortene er det ditt ansvar umiddelbart å undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen og om det ellers er feil eller mangler i leveransen.

Melding om feil og mangler ved produktene må sendes skriftlig via e-post: support@iGive.no. Dette må skje innen rimelig tid etter at feilen eller mangelen ble oppdaget.

Standardvilkår/Regler

Gavekortet kan brukes i betalingsterminal hos valgte butikk/restaurant. Beløpet trekkes automatisk ved bruk av kortet. Kortet har en gyldighet på 1-3 år fra kjøpsdato (varierer fra leverandør til leverandør). Minimumsbeløp pr. gavekort er kr 100,-/250,- og maks beløp er kr 10. 000,-

Gavekort kjøpt via internett må aktiveres etter at det er mottatt. Gavekortet aktiveres ved å legge inn kortnummer og en aktiveringskode på 6 siffer på www.igive.no. Kortnummer står på kortets bakside, og koden kommer på SMS eller e-post til mottaker og bestiller. Ved bestilling av gavekort må bestiller oppgi det mobilnummer eller e-post hvor aktiveringskoden ønskes mottatt.

Saldo på kortet kan sjekkes i terminal, på kjøpesenterets/butikk-kjedens nettsider, på www.igive.no og via SMS. Kortet kan ikke innløses i kontanter. Elektroniske Tjenester AS forbeholder seg retten til å sensurere tekster med upassende innhold.

Elektroniske Tjenester AS (iGive.no) administrerer salget, men ansvarlig selger er den kjeden som gavekortet er utstedt under.

Leveringstid

Bestilte gavekort blir sendt tirsdager og fredager.

Fra 15.11-24.12 sendes det ut gavekort hver dag.

Kortene blir sendt med A-post(dersom man ikke ønsker annen leveringsmåte) og vil normalt være fremme hos mottaker i løpet av 1 uke.

Ordrebekreftelse/Kvittering

Alle bestillinger som kommer til nettbutikken bekreftes først via skjermbilde kvittering, og endelig ved kvittering sendt pr. e-post. Kvitteringen inneholder informasjon om bestilte produkter, mengde, pris inkl. mva. og totalsum. Når du har mottatt vår ordrebekreftelse som e-post, anses bestillingen som bindende.

Angrerett

DU HAR 14 DAGERS UBETINGET ANGRERETT
Etter angrerettloven kan forbrukeren gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at hele varen og de opplysninger som kreves med hjemmel i angrerettloven kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte. Fristen løper ved fjernsalg uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller 1 år dersom opplysninger om angrerett ikke er gitt. Det er ingen tilsvarende frist ved salg utenfor fast utsalgssted. Melding om bruk av angreretten må gis til selgeren innen fristen, og kan gis på hvilken som helst måte. Standardisert angreskjema finner du her.