Veiledning til butikker tilknyttet det digitale Aurskog-Hølandkortet

Her finner du alt du trenger for å klargjøre din butikk for å markedsføre, selge og ta i mot betaling med digitale gavekort.

  1. Klargjør kassen for digitale gavekort
  2. Plassér ut din unike QR-kode
  3. Skriv ut ansattveiledning og legg i kassa

1. Klargjør kassen for digitale gavekort

Før du kan ta i mot betaling med digitale gavekort, må du avklare hvordan betalingen skal registreres på kassen. Vi har både en helintegrert og integrasjonsfri løsning, og du kan lese hva som blir riktig for din kasse ved å klikke på knappen under. I oversikten vår over butikker som allerede har tatt i mot digitale gavekort, kan det hende du finner en kjedekollega som kan hjelpe deg med oppsettet.

NB! Om det viser seg at din kasse er helintegrert med iGivePay kan du hoppe over de andre stegene.

2. Plassér ut din unike QR-kode

Om du ikke har en helintegrert kasse, trenger du en QR-kode og 6-sifret ID som identifiserer din butikk. Koden sørger for at pengene blir overført og registrert på butikkens brukskonto neste dag.

Gjør koden lett tilgjengelig for dine kunder i nærheten av butikkens kasse. For eksempel ved å feste et klistremerke med QR-koden på disken ved kassen, eller ved å skrive ut en plakat.

Finn din butikk-ID

Søk opp og skriv ut din unike QR og butikk ID.

3. Skriv ut ansattveiledning og legg i kassa

Selve betalingsprosessen er enkel, hvor kunden blir veiledet steg-for-steg på sin mobiltelefon. Ta en gjennomgang med dine ansatte. Kjøp gjerne et gavekort hvor de ansatte får prøve å trekke 1 kr hver fra gavekortet for å se i praksis hvordan det fungerer.

Skriv ut en brukerveiledning for å ha tilgjengelig i kassen.


Ønsker du dags- og månedsoppgjør for digitale gavekort?

Få full oversikt over betaling med digitale gavekort i deres butikker. Rapportene oppdaterer løpende, så en betaling med et digitalt gavekort vil umiddelbart vises i rapporten.

NB! Rapportene viser kun betaling med digitale gavekort, og ikke fysiske gavekort trukket i kortterminal.