Markedsføring av Mathallen Oslo sine digitale gavekort

Følg denne guiden for å få mest mulig oppmerksomhet rundt deres digitale gavekort og en «boost» på salget av gavekort. Vi gir deg alt du trenger av linker, tekster og bilder under punktene på denne siden. Bruk innholdet akkurat slik det er, eller tilpass det etter eget ønske.

  1. Legg inn en link til kjøp av gavekort på egne nettsider
  2. Send et nyhetsbrev til deres kunder og andre kontakter
  3. Arrangér en konkurranse på Facebook
  4. Arrangér en konkurranse på Instagram
  5. Informér potensielle bedriftskunder via LinkedIn
  6. Bruk QR-koden for å skape salg fra «offline» kanaler
  7. Spør oss om kampanjer

Å ha en tydelig link eller menyvalg på egne nettsider, som leder til salg av gavekort, er avgjørende for at potensielle kunder enkelt kan finne og kjøpe gavekortene deres. Kunder som ønsker å kjøpe gavekort får en enkel vei til målet uten å måtte lete, samtidig som besøkende som kanskje ikke engang var klar over muligheten til å kjøpe gavekort, oppdager det når de besøker nettstedet ditt.

Nettadressen dere skal linke til er:
https://igive.no/gavekort/tonsberglivet/?external
Ved å bruke ?external på slutten av URL strippes siden for andre menyvalg og vi henter deres farger på overskrift og knapper. Meld i fra om dere ønsker andre farger enn de som ligger inne.

På deres landingsside på iGive.no finnes det også en knapp som leder til en side på deres nettsider med oversikt over alle butikkene som tar imot gavekortet. Denne siden er det viktig at dere holder oppdatert, og om den ikke eksisterer anbefaler vi sterkt at den opprettes da det er viktig informasjon både for kjøpere og mottaker av gavekort.

2. Nyhetsbrev til kunder og andre kontakter

E-postmarkesføring går for å være den mest kostnadseffektive markedsføringen du kan gjøre. Om du har en nyhetsbrevliste eller kundeklubb bør din neste utsendelse til disse kontaktene handle om lanseringen av digitale gavekort. Fokusér på fordelene med de digitale gavekortene og link til kjøp av gavekort. Bedrifter kan dere sende e-post til uten samtykke, så lenge e-post adressen ikke er personlig. Det vil si at dere selv kan bygge en kontaktliste med generiske kontaktadresser, typisk post@, info@ osv.

Vi har gjort klar forslag til tekster dere kan bruke mot både privatpersoner og bedriftskontakter, enten akkurat som de er, eller bruk det til inspirasjon og skriv deres egne tekster.

Nyhetsbrev til privatpersoner

Emnelinje:
Opplev Mathallen Oslo med vårt nye digitale gavekort!

Hovedinnhold:
Hei [Fornavn],

Gi bort en smakfull gave! Vårt nye digitale gavekort til Mathallen Oslo er den perfekte gaven til matelskere. Her er tre grunner til å velge vårt gavekort:

  1. Uendelige Muligheter: Bruk gavekortet på et bredt spekter av matopplevelser fra internasjonale retter til tradisjonell norsk mat.
  2. Umiddelbar Levering: Kjøp online og send gavekortet direkte til mottakerens e-post eller mobil – en perfekt siste-minutt gave.
  3. Støtter Lokale Virksomheter: Når du kjøper et gavekort, støtter du lokale produsenter og bidrar til å opprettholde et levende og dynamisk matmiljø i Oslo.

🔗 Kjøp ditt gavekort her: Mathallen Oslo Gavekort

Bilde til bruk i nyhetsbrev til privatpersoner

Høyreklikk på bildet for å laste dette ned til din PC i høy oppløsning

Nyhetsbrev til bedrifter

Emnelinje:
Forsterk din bedriftskultur med Mathallen Oslos digitale gavekort

Hovedinnhold:
Hei [Kontaktpersonens navn],

Ønsker din bedrift å tilby fleksible og meningsfulle belønninger til dine ansatte? Våre digitale gavekort til Mathallen Oslo tillater dem å velge blant en rekke kulinariske opplevelser, noe som styrker teammoral og tilfredshet. Her er tre grunner til å velge vårt gavekort for din bedrift:

  1. Fleksibilitet: Ansatte kan velge hvordan de vil nyte sitt gavekort, fra en lunsj ute til en spesiell middag.
  2. Enkelt å Administrere: Gavekortene kjøpes og distribueres elektronisk, noe som sparer tid og reduserer administrativt bryderi.
  3. Fremmer Positiv Bedriftskultur: Å anerkjenne ansattes innsats med et slikt gavekort viser omtanke og verdsettelse, noe som kan øke lojalitet og tilfredshet.

🔗 For mer informasjon og for å bestille, besøk: Mathallen Oslo Gavekort

Bilde til bruk i nyhetsbrev til bedrifter

Høyreklikk på bildet for å lagre dette til din PC i høy oppløsning

3. Konkurranse på Facebook

Å kjøre en konkurranse på Facebook for å lansere det nye digitale gavekortet Tønsberglivet er en effektiv måte å øke bevisstheten og engasjementet rundt nyheten. En slik kampanje fremmer ikke bare merkevarelojalitet, men gir oss også verdifull innsikt i kundepreferanser basert på deres kommentarer og interaksjoner. Dette er en kostnadseffektiv markedsføringsstrategi som kan nå et bredt publikum raskt, og potensielt gå viral, noe som forsterker effekten av kampanjen.

NB! Informér oss om når du planlegger å publisere konkurransen på Facebook, så kjører vi en lignende konkurranse på vår Facebookside samtidig, hvor vi dekker kostnaden.

Bruk gjerne teksten og bildet du finner her:

🍴 Vinn et gavekort verdt [sett inn verdi] fra Mathallen Oslo! 🎉

Feir med oss ved å vinne et digitalt gavekort og utforsk mangfoldet av kulinariske opplevelser i Mathallen Oslo. Gavekortet kan brukes på alt fra tradisjonelle norske retter til internasjonale kulinariske suksesser.

Slik deltar du:

  1. 👍 Lik dette innlegget!
  2. 💬 Kommenter hvem du ville tatt med deg på en kulinarisk oppdagelsesreise i Mathallen og hvorfor!
  3. 🔗 Del gjerne dette innlegget med dine venner (valgfritt).

📅 Konkurransen avsluttes [sett inn dato]. Vinneren trekkes tilfeldig og annonseres her på vår side [sett inn dato for kunngjøring].

Bilde til bruk i konkurranse på Facebook

Høyreklikk på bildet for å laste dette ned til din PC i høy oppløsning.

4. Konkurranse på Instagram

Instagram er en ideell plattform for å markedsføre gavekort, takket være dens visuelle natur og høye brukerengasjement. På Instagram kan vi effektivt bruke visuelt innhold til å fange oppmerksomheten og inspirere til deltakelse. Ved å engasjere brukerne direkte, styrker vi forholdet til både nye og eksisterende kunder.

NB! Informér oss om når du planlegger å publisere konkurransen på Facebook, så kjører vi en lignende konkurranse på vår Facebookside samtidig, hvor vi dekker kostnaden.

Bruk gjerne teksten og bildet du finner her:

🌟 Instagram Giveaway! Vinn et gavekort fra Mathallen Oslo verdt [sett inn verdi]! 🍽️

Opplev Mathallen Oslo! Vi gir bort et digitalt gavekort som kan brukes på alt fra Michelin-anbefalte retter til lokalbrygget øl.

For å delta:

  1. ❤️ Lik dette bildet!
  2. 💬 Fortell oss din favorittmatrett og tagg den personen du vil dele måltidet med!
  3. 📲 Del gjerne dette innlegget i din story for en ekstra sjanse til å vinne! (valgfritt)

📆 Vinneren annonseres [sett inn dato] i våre Stories!

Bilde til bruk i konkurranse på Instagram

Høyreklikk på bildet for å laste dette ned til din PC i høy oppløsning.

5. Innlegg på LinkedIn

LinkedIn er en ideell plattform til å informere lokale bedrifter om fordelene med digitale gavekort, hovedsakelig fordi det er en profesjonell nettverkskanal hvor bedriftsledere og beslutningstakere aktivt søker etter innovative løsninger og samarbeidsmuligheter. Med innlegg på LinkedIn kan dere bygge relasjoner med nøkkelpersoner i lokale bedrifter, og fremme digitale gavekort som en effektiv og attraktiv løsning for ansattes belønning og motivasjon.

NB! Informér oss om når du planlegger å publisere innlegget på LinkedIn, så vil vi dele innlegget på iGive sin LinkedIn profil samtidig.

Bruk gjerne teksten og bildet du finner her:

Styrk din bedriftskultur med Mathallen Oslos digitale gavekort

Oppdag hvordan Mathallen Oslo kan forbedre din organisasjons belønningsstrategi. Våre digitale gavekort gir ansatte friheten til å velge blant et mangfold av kulinariske opplevelser, noe som øker motivasjonen og arbeidstilfredsheten.

🔗 Gi dine ansatte anerkjennelse de fortjener med et gavekort som gir adgang til Trondheims beste matopplevelser. Besøk vår gavekortbutikk for mer informasjon: Mathallen Oslo Gavekort.

Bilde til bruk i innlegg på LinkedIn

Høyreklikk på bildet for å laste dette ned til din PC i høy oppløsning.

6. Skap salg fra «offline» kanaler

Øverst på denne siden finner du en QR-kode som leder til deres landingsside på iGive.no. Denne er ypperlig å bruke i markedsføring av gavekort på digitale skjermer, plakater, flyers, menyer etc. Med et bilde og overskrift som skaper nysgjerrighet kan dere drive potensielle kunder av gavekort rett inn i gavekortbutikken på kundens egen mobiltelefonen.

7. Spør oss om kampanjer

Når dere har gjennomført stegene over er det tid for å ta markedsføringen av gavekort til neste nivå med en skreddersydd kampanje i samarbeid med iGive og appen Mine Gavekort. Gjennom våre unike kampanjemuligheter vil dere få tilgang til våre flere tusen nyhetsbrevabonnenter og nærmere 100 000 brukere av appen Mine Gavekort, i tillegg til alle besøkende på våre nettsider på iGive.no.

Ta kontakt med oss for å sette opp et møte.