Velg hvilket gavekort din butikk er tilknyttet for all nødvendig informasjon om betaling med digitale gavekort for din butikk. Om din butikk er tilknyttet flere gavekort, er det vilkårlig hvilken av instruksene du følger.
-
Aurskog-Hølandkortet
-
Bodø Sentrum
-
Bjørklund
-
BYENgavekortet (Stavanger)
-
David-Andersen
-
Devoldfabrikken
-
Favn Servering
-
Frich´s
-
Grimstadkortet
-
Gullfunn
-
Handelsstedet Bærums Verk
-
Hjorten Shopping
-
Kongsberg (Sentrumsgavekortet)
-
Kvadraturen
-
Larvik By
-
Mathallen Oslo
-
Midtbykortet
-
Modumkortet
-
Oslobukta
-
Pizzagavekortet
-
Sauda Handelsforening
-
Sentrumskortet Tromsø
-
Suldalskortet
-
Søgnekortet
-
Thune
-
Topp 5 i Loen
-
Traktøren Kjøkkenutstyr
-
Tønsberglivet
Brukerveiledninger
Her finner du brukerveiledning for hvordan man tar i mot betaling med gavekort digitalt gjennom vår betalingsløsning iGivePay.
Hvordan klargjøre kassen for digitale gavekort
Før du kan ta i mot betaling med digitale gavekort, må du avklare hvordan betalingen skal registreres på kassen. Vi har både en helintegrert og integrasjonsfri løsning, og du kan lese hva som blir riktig for din kasse ved å klikke på knappen under. I oversikten vår over butikker som allerede har tatt i mot digitale gavekort, kan det hende du finner en kjedekollega som kan hjelpe deg med oppsettet.
Ofte stilte spørsmål
CVC-kode blir automatisk tildelt gavekort som er lagt inn i Mine Gavekort appen ved hjelp av hentekode, og finnes under QR-koden på PDF-gavekort solgt etter en større sikkerhetsoppdatering 12. juni 2024. De som har kjøpt gavekort levert som PDF før denne datoen har fått tilsendt CVC på e-post i ettertid. Om du allikevel opplever at en kunde kommer inn i butikk uten CVC, kan denne hentes ved å ringe vår support på telefon 21 52 52 04.
Dersom en kunde kommer med gavekortet som et bilde eller PDF-fil på mobilen, kan kunden starte betalingsprosessen ved å først skanne butikkens QR-kode. Deretter klikker kunden på «Betal med gavekort», og skriver gavekortnummeret inn manuelt i feltet som vises.
Alternativt kan betalingen gjennomføres ved å skanne QR-koden på gavekortet med en annen enhet. Dette kan være en hvilken som helst enhet med kamera og internettforbindelse, for eksempel mobiltelefonen til betjeningen eller et nettbrett med kamera om det finnes ved kassen.
Om gavekort med gjenværende saldo feiler i bankterminalen, sjekk om du har slått inn et høyere beløp enn restsaldo på gavekortet. Ved høyere beløp enn saldo, så slå først inn beløpet som er i saldo, ta betaling, så slår man inn restbeløp og tar betaling med vanlig bankkort. Du kan sjekke saldo og all korthistorikk på: https://saldo.app.igive.no/. Om det ikke er feilen, så står dere antakeligvis registrert med feil BAX nummer. Be den som er ansvarlig for deres kundeforhold i iGive å sjekke opp dette.
Om dere har byttet bankkonto og dette ikke er meldt inn, vil overførsel fra gavekortkonto til driftskonto feile og dere får ikke oppgjør. Ta kontakt med den som er ansvarlig for kundeforholdet deres i iGive og sjekk at riktig bankkonto er registrert.
Har den som fikk disse e-postene nylig sluttet? Mest sannsynlig står dere registrert med feil e-post adresse i våre systemer. Ta kontakt med den som er ansvarlig for kundeforholdet deres i iGive og sjekk at riktig e-post adresse er registrert.
CVC-kode blir automatisk tildelt gavekort som er lagt inn i Mine Gavekort appen ved hjelp av hentekode, og finnes under QR-koden på PDF-gavekort solgt etter en større sikkerhetsoppdatering 12. juni 2024. De som har kjøpt gavekort levert som PDF før denne datoen har fått tilsendt CVC på e-post i ettertid. Om du allikevel opplever at en kunde kommer inn i butikk uten CVC, kan denne hentes ved å ringe vår support på telefon 21 52 52 04.